Fitness oparty na tańcu

Jak skutecznie i jednocześnie przyjemnie tracić zbędne kilogramy? Tańcząc! Zwłaszcza w klubie fitness na zajęciach aerobiku typu dance. Fitness oparty na tańcu pozwala rzeźbić sylwetkę i chudnąć. Dzięki niemu zaczniesz też poruszać się z większą gracją. Kroki są tu łatwe do zapamiętania i szybko się ich uczysz. Do wyboru masz różne rodzaje treningów, np. inspirowane muzyką latynoamerykańską lub arabski taniec brzucha.

Jak umiejętnie ćwiczyć, tańcząc?

Nie ma znaczenia rodzaj zajęć. Jeśli chcesz osiągnąć efekty, powinnaś ćwi czyć 2-3 razy w tygodniu po godzinie.
Plan treningu Każdy rozpoczyna się rozgrzewką (od 5 do 10 minut). Zasadnicza część zajęć to 30-40 minut tańca prowadzonego przez instruktora, który dba o utrzymanie właściwego tempa. Ostatnie 10 minut poświęcone jest wyciszeniu i rozciąganiu mięśni (elementy stretchingu).
Odpowiedni strój Musi być wygodny, by nie krępował ruchów Zamiast szerokich spódnic konieczne są spodnie przylegające do ciała albo legginsy oraz topy lub krótkie tuniki, by prowadzący widział, jak ruszasz biodrami i nogami. Buty tylko sportowe - do aerobiku lub biegania, a nie do tańca, czyli na obcasach.


Trening w tańcu

Salsa aerobik

Zajęcia te bez obaw można polecić wszystkim. Na nich uczysz się jedynie kroku pod stawowego salsy (bez obrotów i skomplikowanych przejść), co wcale nie jest trudne. Tu pracują więc głównie biodra i kolana.
JAKIE KORZYŚCI DAJE Systematyczne ćwiczenia ładnie modelują dolne partie ciała A rezultaty widać już po 3-4 tygodniach. Zaczynasz chodzić bardziej sprężyście i miękko. Zyskujesz też gibkość i koordynację, bo tańcząc, ćwiczysz idealne zgranie pracy bioder i nóg z płynnymi ruchami rąk. Ponadto za sprawą treningu tracisz na wadze, bo pobudza on spalanie zapasów tłuszczyku. Salsa aerobik podwaja również wytwarzanie endorfin - hormonów szczęścia, które poprawiają nastrój. To ważne, bo przecież dobre samopoczucie sprzyja odchudzaniu.

Belly dancing

Jest tańcem brzucha w takt arabskiej i hinduskiej muzyki. Nie wymaga ani wysiłku, ani dobrej kondycji. Z powodzeniem możesz się na niego zapisać nawet, gdy nosisz ubrania w rozmiarze XXXL. Tu ćwiczą przede wszystkim mięśnie nóg, pośladków, brzucha i pleców.
JAKIE KORZYŚCI DAJE Choć zbędne kilogramy gubisz powoli, szybko nabierasz ladniejszych kształtów Rzeżbisz bowiem talię i ujędrniasz mięśnie w tej okolicy ciała (wtedy staje się ona gibka, bo znika sztywność w dole pleców). Wysmuklasz również nogi.

Latino

Treningi odbywają się w ry1m różnorodnej muzyki: tanga, flamenco, mambo czy samby. Pamiętaj jednak, że na zajęcia nie możesz chodzić, jeśli bolą cię stawy. Taka ostrożność jest konieczna, bo w trakcie ćwiczeń często przy1upujesz. Wykonujesz także całą gamę ruchów: od płynnych, zmysłowych, przez ry1miczne po dynamiczne i pełne temperamentu. Choć wtedy pracują zwłaszcza nogi, ważny jest też ruch bioder i reszty ciała.
JAKIE KORZYŚCI DAJE Latino jest znakomitym rozwiązaniem, gdy chcesz zyskać kondycję i równocześnie szybko schudnąć. Dzięki różnorodności kroków i figur skutecznie pozbywasz się tłuszczyku i rzeźbisz sylwetkę. Rozwijasz również poczucie rytmu oraz koordynację-ruchową, zaczynasz więc zgrabniej się poruszać.

Taneczny fat burning

Bliski jest tradycyjnemu aerobikowi i wymaga nieco wysiłku. Dlatego pozwala szybko spalać tkankę tłuszczową. Na zajęciach różne taneczne ruchy wykonujesz energicznie i w odpowiednim tempie. Wtedy harmonijnie pracują mięśnie całego ciała, co je rozciąga, wzmacnia i uelastycznia. Ćwiczenia modelują nogi (zwłaszcza uda), pośladki, brzuch, klatkę piersiową i plecy. Wszystko odbywa się w ry1m dynamicznej muzyki pop.
JAKIE KORZYŚCI DAJE Dzięki treningom szybko chudniesz, poprawiasz kondycję i wytrzymałość organizmu. Ten rodzaj ruchu pobudza bowiem krążenie oraz wspomaga pracę wielu układów, m.in. immunologicznego. Dlatego stajesz się odporniejsza na infekcje.