Trening na skakance

Ćwiczenia na skakance to najprostsze aerobowe ćwiczenie jakie można sobie wymyślić. Jak każdy trening aerobowy niosą one wiele zalet i mogą pomóc w odchudzaniu, utrzymywaniu jędrnej sylwetki. Do treningu nie potrzeba nic więcej jak skakanka.

Zalety treningu na skakance

Największą zaletą jest to, że można spalić dużo kalorii i wcale nie trzeba wychodzić z domu. Można spalić do 1000 kalorii w ciągu godziny. Skakanka sama w sobie jest przenośna i niedroga, dzięki czemu można zabrać ją w podróż. Niewątpliwi trening na skakance pozytywnie wpływa na wszystkie części ciała, wszystkie mięśnie. Taki trening poprawia także koordynację ruchową, sprawność, wytrzymałość.

ćwiczenia na skakance


Podstawy treningu

Zanim przejdziemy do przykładowego treningu zacznijmy od podstaw. Oto podstawowe ćwiczenia, z których tworzony będzie trening na skakance.

Na dwóch nogach: tradycyjny sposób pokonywania skakanki, kiedy podskakujemy na obu nogach na skakanką.

Na jednej nodze: jak sama nazwa wskazuje jest to skakanie przez skakankę na jednej nodze na przemian. W rzeczywistości to naprzemienne skakanie z jednej nogi na drugą.

Podnoszenie nóg: to samo jak z pojedynczą nogą, z tym, że podnosząc nogę do góry podnosimy ją maksymalnie wysoko tak, aby kolana znalazły się na wysokości pasa.

Bieganie: Biegnij w miejscu i skacz przez skakankę jednocześnie. Możesz to robić także do tyłu. Znajdź jednak dużo wolnego miejsca na wypadek wywrócenia się.

Przykładowy trening

Trening 1:
- Na dwóch nogach przez 10 minut
- Naprzemiennie (na jednej nodze) przez 10 minut

Trening 2:
- Na dwóch nogach przez 10 minut
- Naprzemiennie (na jednej nodze) przez 15 minut
- Bieganie przez 15 minut

Trening 3:
- Naprzemiennie (na jednej nodze) przez 20 minut
- Z podnoszeniem wysoko nóg przez 10 minut
- Bieganie przez 25 minut

Oczywiście jest wiele więcej dużo bardziej skomplikowanych technik skakania przez skakankę. Warto ponieść się wodzy fantazji i dobrać sobie taki trening jaki będzie sprawiał nam przyjemność. Miłego skakania.