Zajęcia fitness w grupie

Ćwiczenia w grupie mają swoje zalety, dzięki nim możemy poznać nowych ludzi a nawet z niektórymi się zaprzyjaźnić. To z kolei może pozytywnie wpływać na naszą motywację, gdyż zaczynamy się motywować nawzajem do treningu i nawet kiedy nam się nic nie chce to druga osoba może nas do tego zachęcić. Jakie więc wyróżniamy rodzaje zajęć fitness, które można wykonywać w grupach?

Ćwiczenia kardio, aerobowe

Są to najlepsze ćwiczenia jeśli chcemy spalić tkankę tłuszczową, powodują one podwyższony puls i wyższe zapotrzebowanie organizmu na tlen co z kolei wpływa na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Najbardziej popularne zajęcia tego typu to zajęcia na stepie, aerobik z wykorzystaniem step'u. Są to zajęcia, które nie tylko dają nam trening aerobowy, ale także elementy treningu siłowego. Kolejne popularne zajęcia to trening grupowy na rowerze, gdzie prowadzący nadaje tempo oraz pozycję na rowerze. Niektóre siłownie oferują także tańce, które są na tyle intensywne, że można je także zaliczyć do tej kategorii.

zajęcia fitness w grupie

Trening siłowy

Zazwyczaj są to różne ćwiczenia z wykorzystaniem raczej lekkich ciężarków, piłek lekarskich i innych. W grupach wykonuje się takie ćwiczenia jak brzuszki, przysiady, ćwiczenia na pośladki, uda itp. Ćwiczenia te celują w rzeźbienie sylwetki, mięśni i są raczej kierowane do osób, które chcą ujędrnić swoje ciało. Dla osób chcących najpierw schudnąć zdecydowanie lepsze są ćwiczenia aerobowe.

zajęcia fitness w grupie

Trening rozciągający, elastyczny

Jeśli chcemy popracować nad elastycznością naszego ciała to warto zapisać się na zajęcia grupowe z Jogi lub Pilates. Zarówno w jodze jak i pilates różne ruchy ciała z jednej pozycji do drugiej mają na celu zwiększenie siły jak i elastyczności. Podczas przechodzenia z jednej pozycji do drugiej istotnym elementem jest oddychanie oraz silne rozciąganie mięśni, co ma za zadanie poprawić ich elastyczność. Dodanie tego typu zajęć do twojego treningu, nawet raz w tygodniu może pozytywnie wpłynąć na twoje ciało.

zajęcia fitness w grupie

Zajęcia w wodzie

Jeśli w pobliżu masz basen, na pewno znajdziesz tam zajęcia fitness. Jest to rodzaj treningu aerobowego, z tym że woda powoduje mniejszy nacisk na nasze stawy, dobry dla osób cierpiących na bóle stawów.

Zalety treningu grupowego

Tak jak już było to wspomniane na początku dużo łatwiej jest się zmusić do pójścia, gdy druga osoba będzie nas do tego motywować. Jednego dnia to my zaciągniemy tą osobę na trening a kolejnego dnia to ona nam pomoże zmusić się do wysiłku.