Motywacja do odchudzania

Motywacja to jeden z podstawowych czynników pomagających nam osiągać cele. Nie inaczej jest w przypadku odchudzania. Podejmując decyzję o odchudzaniu tak naprawdę ustalamy sobie jakiś cel. Jeśli powód tego nie jest klarowny i tym samym to co chcemy osiągnąć również nie jest w 100% jasne to prawdopodobieństwo, że nam się uda jest niewielkie. Pierwszym krokiem jest wyznaczenie sobie realistycznego celu, do którego będziemy dążyć.

Pewnie nie raz zdarzało ci się robić postanowienia noworoczne odnośnie odchudzania. Pierwsze tygodnie spędzałaś na siłowni oraz byłaś na diecie. Jednak z czasem pojawiało się znużenie no i niestety powrót do starych, złych nawyków. Prawda jest taka, że bardzo dużo ludzi ma z tym problem. Ustanawia sobie cel i po krótkim czasie brakuje im motywacji. Bez motywacji niestety nie uda nam się nigdy osiągnąć wyznaczonych celów. Jak ją utrzymać, co zrobić aby nie znudzić się ćwiczeniami, zmianami w sposobie żywienia?

Jak pozostać zmotywowanym podczas odchudzania?

Motywacja do odchudzania - pierwszym krokiem przy odchudzaniu jest znalezienie motywacji. Weź kartkę papieru i pomyśl dla czego w ogóle chcesz schudnąć. Dla każdej osoby powód będzie nieco inny. Dla jednych będą to powody zdrowotne dla innych chęć poprawienia wyglądu zewnętrznego. Inne osoby chcą schudnąć, aby móc uprawiać sporty, które ciężko jest uprawiać z nadwagą. Jakikolwiek będzie to powód ważne jest, aby być ze sobą zupełnie szczerym od samego początku. Motywacja do odchudzania wynika bezpośrednio z powodu, dla którego chcesz schudnąć. Jeśli ta chęć jest wystarczają silna i mocno osadzona w rzeczywistości to jest szansa, że ci się uda.

- następnym krokiem jest ustalanie celi, pośrednich i końcowego. Wiele osób popełnia błąd na tym etapie. Wiele osób ma przed sobą obraz jakiejś znanej osoby i chce osiągnąć podobną sylwetkę. Nie ma może w tym nic złego, ale pamiętajmy, że każdy jest inny i na to jak wyglądamy mają wpływ czynniki genetyczne, na które nie mamy większego wpływu. Także ustalajmy cele realistycznie. Nie myśl też, że uda ci się schudnąć w kilka tygodni, czy miesiąc. Tego typu założenia są błędne i spowodują jedynie, że szybko zrezygnujesz z odchudzania nie widząc wyników. Realistyczny cel to 1 kg na tydzień, czy około 5-10 kg w 2 miesiące.

- kolejny czynnik, który odsuwa nas od celu to dieta, którą stosujemy. Wiele osób stosuje tak zwane diety cud, które dają co prawda efekty, ale tylko chwilowe. Są to niestety diety, które prowadzą do głodzenia się, które głównie powoduje odwodnienie organizmu a nie właściwy spadek wagi. Zamiast tego zastosuj jedną ze zdrowych zbalansowanych diet. Oczywiście plan musi dokładnie określać co może i kiedy jeść.

- czasem ludzie nudzą się wykonywaniem ciągle tych samych ćwiczeń. Jeśli nudzą cię już ćwiczenia na siłowni to wyjdź na dwór, wsiądź na rower, pobiegaj po parku itp. Zmień coś tak, aby nie było to dla ciebie nużące.

- nagradzaj się za osiąganie celów. W cale nie musi to być coś słodkiego. Może to być pójście do sklepów w celu kupienia jakiegoś ciucha albo pójście do kina albo wypad na weekend. Nagradzanie podtrzymuje motywację na wysokim poziomie.

Powyższe wskazówki powinny pomóc ci utrzymać motywację podczas odchudzania. Pamiętaj, że odchudzanie nie jest proste, ale w większości przypadków nie jest rzeczą niemożliwą.