Odchudzanie z l-karnityną

Jeśli koniecznie chcesz schudnąć to warto rozważyć zalety suplementów bazujących na l-karnitynie. Suplementy diety zawsze były i będą kontrowersyjną sprawą, gdyż podstawą odchudzania powinny być raczej regularne ćwiczenia oraz zmiany nawyków żywieniowych. Jednak suplementy są i będą istniały i mogą ci pomóc wystartować z programem odchudzania. Należy jednak pamiętać, że nie powinny one być głównych elementem takiego programu.

L-karnityna to forma karnityny a suplementy na niej bazujące są jednymi z najlepszych, które mogą ci pomóc w zrzuceniu paru zbędnych kilogramów. Jest to najbardziej znany na rynku spalaczy tłuszczy. L-karnityna jest syntezowana w naszym organizmie, ale jej niedobór może źle się odbić na naszej kondycji fizycznej.
 

l-karnityna

Funkcją l-karnityny jest transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów w naszych komórkach ciała. W mitochondriach tłuszcz jest spalany, aby wyzwolić energię. Dzięki temu l-karnityna pomaga w spalaniu tłuszczy i nadaje się w procesie odchudzania.

Ten suplement także pomaga w kondycji naszych mięśni i zmniejsza poziomy trójglicerydów w naszym ciele. Pomaga także w zmniejszeniu nerwowości, która może towarzyszyć diecie niskowęglowodanowej. Dzięki temu suplementowi możesz zwiększyć poziomy energii i jednocześnie zmniejszyć swój apetyt. Przy zastosowaniu l-karnityny zmęczenie mięśni także powinno być mniejsze.

Jedząc odpowiednie ilości aminokwasów jak lizyny, nasze ciało samo jest w stanie uzyskać podobne efekty jak przy suplemencie. Jednak wraz z tym potrzebne jest także odpowiednie spożycie żelaza, witaminy C i B. Osoba, która dużo i regularnie ćwiczy może potrzebować l-karnityny dla odpowiedniego rozwoju. L-karnityna jest polecana osobom u których występuje niedobór protein, witamin, aminokwasów. Ich niedobór może prowadzić do niskich poziomów energii i słabych mięśni.

L-karnitynę można znaleźć także w pokarmach, nie musi to być od razu suplement. Występuje ona w awokado, produktach mlecznych, czerwonym mięsie, owocach, warzywach.

Efekty uboczne związane z l-karnityną

Sporzycie dozwolonych ilości l-karnityny nie niesie ze sobą żadnego ryzyka. Zazwyczaj przepisywana dawka to około 5 gramów dziennie. Nie należy przesadzać z ilością, gdyż może to prowadzić do efektów ubocznych.

- wiele ludzi twierdzi, że po spożyciu l-karnityny czuje przypływ energii. Dlatego jej późne spożycie może prowadzić do problemów z zaśnięciem.
- zbyt duże ilości mogą prowadzić do biegunki
- niektóre osoby narzekają na zapach ciała przypominający ryby.

Zalety l-karnityny są jednak dużo większe niż potencjalne efekty uboczne, które mogą wystąpić wtedy tylko kiedy stosujemy złe dawki. Dlatego należy koniecznie stosować się do zaleceń specjalisty, który powinien dobrać odpowiednią dawkę.