Jak szybko schudnąć

Zanim pomyślisz, że zaraz dowiesz się o magicznej diecie albo magicznym sposobie na pozbycie się tych znienawidzonych nadmiarowych kilogramów, zastanów się. Oczywiście istnieje wiele diet i suplementów gwarantujących utratę wagi, ale czy są one zdrowe?

Wiele z diet głosi, że stosując ją uda ci się zrzucić nawet 5kg w ciągu pierwszego tygodnia. Być może jest to prawda, ale większość z tym kilogramów to będzie po prostu woda a nam chodzi przecież o spalanie tłuszczu zmagazynowanego w komórkach naszego ciała. Tak utracona waga bardzo szybko powraca. Diety tego typu zazwyczaj bazują na głodowych porcjach, spożycie kalorii jest zdecydowanie poniżej minimalnej ilości kalorii jaka jest potrzebna do poprawnego funkcjonowania organizmu (1200 kalorii).

jak szybko schudnąć

Tak naprawdę nie powinno cię interesować szybkie odchudzanie bo po prostu nie jest ono ani zdrowe, ani skuteczne na dłuższą metę. A przecież nie chodzi ci o schudnięcie na 1 tydzień? Powinniśmy się raczej kierować w stronę zdrowego odchudzania, które nie jest co prawda szybkie ale na pewno zdrowe. Szybkie diety czy tabletki odchudzające po prostu nie pozwolą ci utrzymać osiągniętej w trakcie odchudzania wagi. Zamiast tego spróbuj poniższych metod w swoim odchudzaniu:

- Ćwiczenia. Część osób obawia się, że ćwicząc budują masę mięśniową a tym samy zwiększają swoją wagę. Być może jest to prawdą, ale nie zapominajmy, że mięśnie ważą więcej od tłuszczu a zajmują znacznie mniej ciała. Poza tym im więcej mięśni tym lepszy metabolizm ciała, ponieważ mięśnie mają duże zapotrzebowanie energetyczne.

jak szybko schudnąć - Pij wodę. Picie wody pomaga zarówno jeśli chodzi o metabolizm jak i wypłukuje toksyny z organizmu. Woda poza tym wypełnia żołądek i powoduje uczucie sytości. Dodatkowo przetwarzanie wody także powoduje większe spalanie energii w ciele. Dobrym pomysłem jest wypicie jednej szklanki wody przed każdym głównym posiłkiem. Spowoduje to szybsze wystąpienie uczucia sytości a tym samym sprawi, że nie poprosisz o dokładkę.

- Jedz częściej ale mniej. Tak, nie unikaj posiłków, staraj się jeść regularnie 5-6 razy dziennie. To wpłynie pozytywnie na twój metabolizm.

- Jedz błonnik. Błonnik pomaga w trawieniu mimo, że sam nie jest trawiony. Pomaga w usuwaniu toksyn powstałych w procesie trawienia a przede wszystkim świetnie wypełnia żołądek dają uczucie sytości. Znajdziesz go między innymi w warzywach, owocach i pełnych ziarnach.

- Wybieraj zdrowe jedzenie. Mam na myśli jedzenie bogate w błonnik, białko, pełne ziarna. Unikaj za to tłustych produktów a także produktów mocno przetworzonych.

- Jedz powoli. Powoli przeżuwaj jedzenie, dzięki temu mniej zjesz bo wcześniej poczujesz sytość. Nie bierz dokładek.

- Nie daj się nabrać. Unikaj cudownych diet, które gwarantują szybki spadek wagi w krótkim czasie.

- Monitoruj swoje postępy. Niech znikające kilogramy będą dla ciebie motywacją do dalszych starań. Nie załamuj się jeśli nie nastąpi to od razu, to wymaga po prostu czasu.