Głodówka - czy warto?

Głodzenie rzeczywiście prowadzi do utraty kilogramów. Niestety nie obywa się to bez skutków ubocznych. Czy więc warto pokusić się o utratę kilku kilo kosztem swojego zdrowia?

Podczas głodówki twój układ pokarmowy odpoczywa - dzięki temu może się skupić na usuwaniu z organizmu tego co jest mu niepotrzebne. Dodatkowo w jelitach nie zalegają resztki pokarmu wydzielające toksyny. Organizm pozbawiony zbędnych substancji zaczyna lepiej funcjonować a ty czujesz się lepiej i masz wrażenie lekkości.

Pokusa zastosowania głodówki jest duża gdyż w ciągu jednego dnia można zrzucić 0,5 do 1 kg! Wygląda więc zachęcająco. Podczas głodówki nie można nic jeść. Trzeba jedynie dużo pić - min 2l wody mineralnej lub soku (bez cukru) dziennie. Pozbawiając dostaw pokarmu zmuszamy więc organizm do spalania rezerw. Pamiętajmy, że taki post można stosować maksymalnie 3 dni. Najlepiej jednak dla naszego zdrowia będzie stosowanie głodówki jednodniowej w pewnych odstępach czasu.

Głodówka

Dla kogo nie jest głodówka

Na pewno z tej metody nie mogą korzystać kobiety w ciąży, ale również osoby z niedowagą, cukrzycą czy problemami z tarczycą. Zakaz dotyczy także dzieci, gdyż młody organizm się ciągle rozwija i ma duże zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

Przyjrzyjmy się zaletom i wadom głodówki

Zalety głodówki

* usuwa szkodliwe produkty przemiany materii - toksyny
* pozwala schudnąć
* oczyszcza jelita

Wady głodówki

* osłabia odporność organizmu i grozi kamicą żółciową
* nie wszyscy mogą ją stosować
* zawroty i bóle głowy
* zachwianie równowagi elekrolitowej poprzez niedobór witamin i mikroelementów