Dlaczego warto ćwiczyć

Nawet jeśli tracisz wagę przy zastosowaniu diety powinieneś rozpocząć ćwiczenia, które są bardzo istotnym elementem odchudzania. Korzyści z regularnych ćwiczeń mają duży wpływ na twoje codzienne życie.

Ćwiczenia poprawiają koordynację ruchową, wzmacniają mięśnie, poprawiają sylwetkę, mają dobry wpływ na stawy i prowadzą do lepszego samopoczucia i pomagają w problemach ze snem.

Dodatkowym plusem ćwiczeń jest to, że praktycznie każdy, w każdym wieku może korzystać z dobroczynnych ich efektów. Nigdy nie jest za późno aby rozpocząć bardziej aktywne życie i kontrolować swoją wagę.

Dlaczego warto ćwiczyć

Dla twego zdrowia

Ćwiczenia redukują ryzyko wielu chorób wliczając w to choroby serca, cukrzycę, wysokie ciśnienie, raka piersi, osteoporozę (choroba kości). Wiele problemów zdrowotnych może być związanych właśnie z brakiem aktywności fizycznej. Naukowcy pokazali także związek pomiędzy odpornością organizmu a ćwiczeniami.

Zanim zaczniesz

Jeśli jesteś 40 letnim mężczyzną , czy 50 letnią kobietą, albo nie ćwiczyłaś przez dłuższy okres czasu, najlepiej jeśli przed rozpoczęciem poważnego treningu skonsultujesz się z lekarzem.

Obserwuj swój progres

Zapisuj swoje wyniki w dzienniku ćwiczeń i śledź swoje postępy. Zapisz typ ćwiczenia, długość, ilość powtórzeń oraz natężenie, którym może być średni puls serca. Obserwuj swoje postępy.

Raz w tygodniu się zważ, żeby sprawdzić czy widać jakieś efekty programu treningowego. Trzeba pamiętać, że niektóre ćwiczenia (zwłaszcza te skupione na sile mięśni) mogą spowodować nieznaczny wzrost twojej wagi . Wynika to z faktu, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz a nie z faktu że nie spaliłaś w ogóle tłuszczu.

Dlaczego warto ćwiczyć

Nawet jeśli twoja waga mówi inaczej możesz poznać, że tracisz wagę po tym, że twoje ciuchy są coraz luźniejsze. W chudnięciu nie chodzi przecież tylko o zmniejszenie wagi, ale głównie o pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jak dużo ćwiczyć

Jest wiele rekomendacji co do tego ile ćwiczyć i jak długo. Wydaje się, że godzina dziennie ćwiczeń o średnim natężeniu to wystarczająco aby zachować zdrowie i zdrowe ciało.

Ważne aby słuchać swego ciała kiedy rozpoczynasz program ćwiczeń. Nie tylko możesz ulec kontuzji gdy będziesz ćwiczyć zbyt mocno lecz także możesz się szybko zniechęcić.

Dlaczego warto ćwiczyć
Zdjęcie: FreeDigitalPhotos.net


Rób to co lubisz

Wybierz czynności, które sprawiają ci przyjemność, wtedy istnieje większe prawdopodobieństwo, że będziesz chciał to kontynuować. Jeśli na przykład lubisz tańczyć jest duża szansa na to, że polubisz aerobik.

Próbuj różnych ćwiczeń, dlatego że duża ich różnorodność zwiększa szansę, że będziesz je kontynuować. Pozwoli ci to utrzymać większą motywację do pracy.


Osiągnij prawidłową wagę

Jeśli masz problem z wybraniem odpowiednich ćwiczeń możesz zacząć po prostu od chodzenia, spacerowania. Możesz to robić wszędzie i o każdej porze. Krokomierze są świetnym motywatorem więc kupienie jednego może być świetną inwestycją. Przydać się może w ustalaniu dziennej ilości wykonywanych kroków. Wyniki pokazują, że ludzie wykonujący mniej niż 5000 kroków dziennie mają dużo większe problemy z nadwagą niż osoby wykonujące tych kroków ponad 9000.

Twój cel

Twoim celem powinno być branie udziału w jakichkolwiek aktywnościach fizycznych przynajmniej 30 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu. Na początek ćwiczenie 3 razy w tygodniu jest wystarczające. To zadziwiające ale nawet trzy 10 minutowe spacery dziennie potrafią coś zmienić.

6 argumentów za ćwiczeniami

- Fizyczna aktywność spala kalorie, więc im więcej się ruszasz tym więcej kalorii spalisz. Spalasz nawet ekstra kalorie wchodząc i schodząc po schodach, więc zrezygnuj z windy.

- Ćwiczenia mogą pomóc ci w złamaniu granicy wagi, przy której się zatrzymałeś stosując dietę. Zwiększenie aktywności fizycznej może przełamać tą barierę. Może się przyczynić do tego, że znowu zaczniesz tracić wagę.

- Ćwiczenia zwiększają metabolizm. Pozostaje on taki sam nawet po jakimś czasie od przerwania ćwiczeń. Prawdopodobnie ludzie, którzy są aktywni fizycznie mogą jeść co chcą i nie tyją gdy inni tyją "nawet od patrzenia na jedzenie". - Dzięki ćwiczeniom będziesz spał dużo lepiej. Tylko pamiętaj aby nie ćwiczyć zbyt późno ponieważ będziesz rozbudzony i możesz nie zasnąć. Jeśli chcesz poćwiczyć chwilę przed pójściem spać upewnij się że to nie będzie nic ciężkiego. Eksperci mówią, że powinny być min. 3 godziny różnicy między końcem bardzo intensywnego ćwiczenia a pójściem spać.

- Ćwiczenia są dobre dla ciała i duszy. Poprawiają humor i poprawiają samopoczucie dzięki hormonom uwalnianym w czasie treningu. Same ćwiczenia potrafią relaksować, dlatego że wykonywanie ciągłej jednej czynności pozwala zapomnieć o problemach, jeśli skupiamy się na ćwiczeniu.

- Na koniec ćwiczenia zmniejszają ryzyko różnych chorób jak choroby serca, cukrzyca, wysokie ciśnienie, rak piersi czy osteoporoza. Pomagają też na przykład w depresji.