Dieta ujędrniająca ciało


Diety ujędrniające ciało są skuteczne tylko wtedy gdy stosujemy je jednocześnie z ćwiczeniami wykonywanymi sumiennie i regularnie. Najczęściej pożądanym efektem jakiego oczekujemy podczas stosowania diet to strata wagi oraz to, że nasze ciało nie straci na jędrności. Jednak aby tak się stało równie ważną rolę, oprócz diety odchudzającej, odgrywają tu ćwiczenia. Jednakże, tylko odpowiednie jedzenie da nam siłę aby ćwiczyć.

Mniej tłuszczu

Każda osoba, która kiedykolwiek stosowała dietę, wie że myślą przewodnią większości diet jest ograniczenie tłuszczu. Tak, jest to prawdą! Aby mieć szczupłe i perfekcyjnie jędrne ciało musisz zacząć odmawiać sobie zjedzenie kawałka ciasta czy pysznych frytek! Jednak nie oznacza to, że każdy tłuszcz jest dla nas zły. Nasze ciało nie potrzebuje tłuszczu aby żyć. Sięgaj więc po artykuły jak nabiał z niską zawartości tłuszczu lub tłuszcze naturalne, które zawierają się w owocach lub warzywach np. słonecznik, oliwa z oliwek. Mniej tłuszczu pomoże twojemu ciału nie tylko stracić wagę ale również ujędrnić je do poziomu jakiego oczekujesz jednocześnie stosując się do zasad poniżej.

dieta ujędrniająca

Mniej cukru

Kolejnym poważnym wrogiem dla jędrności naszego ciała jest nadmiar cukru. Ważne abyś zwrócił uwagę na słowo nadmiar. Twoje ciało potrzebuje tylko tyle cukru aby wykonywać swoje dzienne zadania. Zbyt duże jego ilości w naszym organizmie powodują wzrost wagi. Więc jeśli poważnie myślisz o ujędrnieniu swojego ciała zwracaj szczególną uwagę na nadmiar czerwonego mięsa, owoce jak mango czy banan, owoce suszone. Zamiast tego wybieraj świeże owoce oraz zielone, liściaste warzywa itd.

Więcej nieprzetworzonej żywności

Jedzenie jakie jemy przechodzi wcześniej przez milion różnych procesów przetwórczych. Więc jak możemy się spodziewać, że nasza waga będzie szła w dół a nasze ciało będzie napięte i sprężyste? Odpowiedź leży w tym co nasi przodkowie jedli zamiast surowego pożywienia? Dla nas wygląda to niezbyt przyjemne i do przełknięcia ale niepodważalny jest fakt, że nieprzetworzone jedzenie daje nam mniej szans na przytycie niż ich gotowane i smażone odpowiedniki, które zawierają już wiele dodatkowych niepotrzebnych składników. Zielone liście sałaty, świeże owoce, warzywa z niskotłuszczowym jogurtem naturalnym, kiełki z odrobiną soku z cytryny są perfekcyjnie zdrowym odpowiednikiem dla niebezpiecznej żywności. Wybór należy do Ciebie!

Więcej posiłków

Osoby, które myślą, że pomijanie posiłków i głodzenie się pozwoli im zrzucić zbędne kilogramy i zachować zdrowe ciało i jędrną sylwetkę są w błędzie. Omijając posiłek i głodząc się powodujemy tylko coraz większy głód i w konsekwencji pochłanianie ogromnych ilości jedzenia, którego nasz organizm tak naprawdę nie potrzebuje. Powoduje to odwrotny efekt i frustrację spowodowaną brakiem utraty wagi a wręcz przeciwnie często prowadzi do jej wzrostu. Zamiast kontrolować głód lepiej go zaspokoić. Zamiast pomijać posiłki, lepiej wprowadź ich więcej na przykład w ciągu dnia: 3-4 małe posiłki i 2 duże. Razem 5-6 posiłków dziennie. Wszystkie te posiłki muszą mieścić się w kategoriach omówionych powyżej i jednocześnie dostarczać odpowiednią ilość witamin i minerałów by spokojnie przetrwać dzień. Ciesz się 6 posiłkami dziennie w małych porcjach i jedz zdrowo a na pewno zapewnisz sobie jędrne ciało.
 

W celu uzyskania perfekcyjnego jędrnego ciała potrzebna nam jest odpowiednio dobrana dieta połączona z rozsądnym treningiem i dopasowanymi do naszego ciała metodami ćwiczeń. Stosując jednocześnie wszystkie powyższe wskazówki oraz regularnie uprawiając sport zapewnisz sobie stałą wagę i ładne ciało.