Dieta trądzikowa


Wiele ludzi boryka się z ciągłymi problemami trądziku. Bardzo często głównym czynnikiem wpływającym na to jest to jak się odżywiamy. Czasem bywa, że znalezienie sposoby na trądzik jest bardzo trudne, dlatego warto zacząć od kilku zmian w sposobie odżywiania. Być może spowoduje to zmniejszenie się trądziku.

Oto kilka wskazówek odnośnie tego, co jeść a czego lepiej nie

Spróbuj zwiększyć spożycie warzyw oraz owoców, gdyż mają one zbawienny wpływ na naszą skórę - zawierają wiele witamin, kluczowych dla naszej skóry.

dieta trądzikowa

Wyeliminuj ze swego jadłospisu wszelkie przetworzone jedzenie, jedzenie z puszek czy mrożonki. Zawsze staraj się zdobyć świeże warzyw i owoce, bo tylko one gwarantują odpowiednią dawkę witamin i minerałów.

Ogranicz spożycie kofeiny oraz alkoholu a także wszelkich napojów gazowanych. Najlepiej ogranicz picie do niegazowanej wody, staraj się pić do 2l wody w ciągu dnia, to pozwoli na lepsze oczyszczenie organizmu z toksyn.

dieta trądzikowa

Unikaj także zbyt dużego spożycia cukrów, słodyczy. Jeśli chodzi o spożycie tłuszczy to unikaj tych nasyconych. Cukier i nasycone tłuszcze powodują, że nasza skóra jest tłusta. Wiele osób uważa, że spożycie czekolady ma wpływ na zwiększony trądzik ze względu na to, że zawiera on sporą dawkę cukrów i nasyconych tłuszczy. Z moich doświadczeń wynika, że ta teoria może być prawdziwa.

Jakie pokarmy spróbować?

Zwiększone spożycie białka może pomóc w walce z trądzikiem. To może mieć związek ze zmniejszoną produkcją enzymów odpowiedzialnych za produkcję tłuszczy, co powoduje zapychanie się porów w skórze. Dieta składająca się z 50-60% węglowodanów może być z kolei za wysoka w węglowodany.

U niektórych osób zauważono zbawienny wpływ witaminy A na trądzik, dodatkowo zielona herbata także może przynieść pozytywne efekty.

Wysoki poziom jodu w diecie może także pomóc w walce z trądzikiem.