Dieta jogurtowa



Czy wiesz, że codzienne spożycie jogurtu może prowadzić do spadku wagi oraz zwiększenia odporności organizmu?

Według badań przeprowadzonych w USA w roku 2005, otyłe osoby, które spożywały 3 jogurty w ciągu dnia, traciły do 500 kalorii w ciągu dnia. Inne wyniki tych badań pokazały, że osoby spożywające jogurty straciły około 20% wagi oraz 80% tłuszczu z okolic brzucha niż osoby z grupy niespożywającej jogurtów. Dlatego, włączanie do diety pokarmów bogatych w wapń, jakim jest jogurt, nie tylko poprawia stan naszych kości, ale sprzyja spalaniu tłuszczu w organizmie.

dieta jogurtowa

Poza możliwą utratą wagi, jedzenie jogurtów ma także wiele innych zalet. Oto lista wszelkich zalet jedzenia jogurtów.

Zalety jedzenia jogurtów

- wzmacnia odporność organizmu
- jogurt jest bogaty w wapń, poprawia kondycję kości
- jedzenie jogurtów poprawia pracę jelit
- jogurt posiada właściwości przeciwzapalne
- bakterie z jogurtu pomagają w zwalczaniu złych bakterii
- Ludzie podczas terapii antybiotykowej mają zniszczoną florę bakteryjną. Jogurty są wstanie pomóc w zastąpieniu tych bakterii.

Plan diety jogurtowej

Dieta jogurtowa nie polega bynajmniej na jedzeniu samych jogurtów przez cały dzień. Chodzi tu raczej o spożywanie jogurtu przy okazji każdego głównego dania. Na przykład na śniadanie możemy zjeść jogurt z porcją owoców jak np: jabłka, na obiad jogurt z gotowaną piersią kurczaka, na kolację z kolei jogurt z sałatką warzywną. Nie powinno się spożywać więcej jak 3 jogurtów dziennie.

Dla utraty wagi nie jest konieczne spożywanie dań z planu diety jogurtowej. Jogurt może zostać dodany do zwyczajnej diety, aby skłonić organizm do utraty wagi. Na przykład zamiast jeść rano płatki z mlekiem, można je zjeść z jogurtem. Zboża, płatki bogate w błonnik wraz wysokobiałkowym i niskotłuszczowym jogurtem to świetny niskokaloryczny sposób na śniadanie. Aby zwiększyć wartość odżywczą takiego śniadania można dodać jeszcze kawałki owoców. Podobnie rzecz się ma przy obiedzie, kiedy zamiast śmietany można użyć jogurtu.

Postępowanie zgodnie z zasadami diety może być niewystarczające do zrzucenia wagi. Jeśli tak właśnie jest to spróbuj dodać do tego program treningowy. Najlepiej, jeśli przy stosowaniu diety jogurtowej wykonujemy takie aktywności jak chodzenie, bieganie, czy pływanie lub jazda na rowerze.