Dieta grejpfrutowa

Dieta grejpfrutowa powstała w latach 70-tych. Bazuje ona na pomyśle spożywania przed każdym posiłkiem grejpfruta lub soku z tego owocu. Dieta obiecywała spadek 6kg w ciągu 12 dni i w tamtych czasach wiele osób ją stosowało. Teraz dieta znowu staje się popularna a właściwie różne jej wariacje.

Według twórców dieta grejpfrutowa zawdzięcza swoje właściwości enzymom, które znajdują się w grejpfrucie. Enzymy te pomagają w spalaniu tłuszczu w organizmie a można znaleźć właściwie tylko w grejpfrutach. Czy rzeczywiście tak jest? Przyjrzyjmy się dokładniej jak działa ta dieta.

Jak działa dieta?

Oryginalny plan zakładał konsumpcję połowy grejpfruta albo szklanki soku przy każdym posiłku. Nie należy unikać posiłków a przekąski są dozwolone. Sugerowany jadłospis zakłada spożycie mięsa, warzyw, jajek. Ograniczeniem jest tu spożycie kalorii na poziomie 800 dziennie, co wydaje się nieco mało. Żadne ćwiczenia nie są konieczne.

Nowa wersja diety zaleca już stosowanie ćwiczeń i zwiększa porcję grejpfruta do całego owocu. Dla tych co nie lubią jeść tych owoców istnieją tabletki oraz oczywiście soki.

Dieta grejpfrutowa

Dlaczego może działać?

Dieta jak większość diet odchudzających ogranicza kalorie oraz wybór jedzenia, które możemy codziennie spożywać. W przypadku tak znacznego ograniczenia kalorii spadek wagi musi po prostu wystąpić. Badania pokazały, że enzymy zawarte w grejpfrutach nie mają żadnych wspaniałych właściwości jeśli chodzi o spalanie tłuszczu.

Jednak pozytywny wpływ tych owoców na odchudzanie może się brać z faktu, że owoce te obniżają poziom insuliny we krwi. Z kolei insulina odpowiada za regulację poziomu cukrów we krwi oraz za metabolizm tłuszczu na poziomie komórek. Więc wydaje się, że wprowadzenie tych owoców do diety może naprawdę pomóc.

Zagrożenia diety

Grejpfrut to świetne źródło witaminy C i B, dlatego jego konsumpcja sama w sobie nie może nam zaszkodzić. To co może powodować problemy to niska ilość kalorii dopuszczalnych przez dietę. Każdy plan, który zakłada spożycie pokarmów poniżej poziomu 1200 kalorii nie może być zdrowy dla naszego organizmu.

Grejpfrut poza tym może negatywnie wpływać na absorpcję niektórych leków. Dlatego jeśli bierzesz jakieś lekki lepiej skonsultuj się z lekarzem zanim zaczniesz stosować dietę grejpfrutową.

Przykładowy jadłospis

Dzień pierwszy
Śniadanie - 1 filiżanka kawy lub herbaty, 2 jaja lub 2 plasterki bekonu, 1/2 grejpfruta.
Obiad - kurczak lub ryba lub chuda wołowina, sałatka, 1 filiżanka kawy lub herbaty.
Kolacja - gotowana ryba, sałatka, jeden z grejpfrut.

Dzień drugi
Śniadanie - 1 filiżanka kawy lub herbaty, 1/2 grejpfruta, 2 jajka i 2 plasterki bekonu.
Obiad - 1 filiżanki kawy lub herbaty, sałatka owocowa.
Kolacja - kawałek mięsa wołowego (bez chleba) oraz gotowane warzywa.

Dzień trzeci
Śniadanie - 1 filiżanka kawy lub herbaty, 1/2 grejpfruta, 2 jajka i 2 plasterki bekonu.
Obiad - sałatka z tuńczyka, 1 grejpfrut.
Kolacja - kotlet schabowy, sałatka, kawa lub herbata.

Dzień czwarty
Śniadanie - 1 filiżanka kawy lub herbaty, 1/2 grejpfruta, 2 jajka i 2 plasterki bekonu.
Obiad - 2 jajka, twaróg, kawa lub herbata
Kolacja - kurczak z grilla lub pieczony, szpinak, kawa lub herbata.

Dzień Piąty
Śniadanie - 1 filiżanka kawy lub herbaty, 1/2 grejpfruta, 2 jajka i 2 plasterki bekonu.
Lunch - ser ze szpinakiem
Kolacja - gotowany kurczak, gotowane warzywa, kawa lub herbata.