Dieta cholesterolowa

Szukasz prostej efektywnej diety, która pozwoli ci obniżyć zły cholesterol LDL i podnieść poziom dobrego cholesterolu HDL? Jeśli tak to dobrze trafiłeś.

Czym jest cholesterol?

To substancja tłuszczowa występująca w krwi. Pochodzi z wątroby oraz z produktów, które spożywamy. Większość cholesterolu w ciele jest produkowana przez wątrobę. Jest to wystarczająca ilość do funkcjonowanie ciała. Niestety dodatkowy cholesterol trafia do nas wraz ze spożywanym pożywieniem i jest odkładany w organizmie.

Poza możliwą utratą wagi, jedzenie jogurtów ma także wiele innych zalet. Oto lista wszelkich zalet jedzenia jogurtów.

dieta cholesterolowa


Ten nadmiar cholesterolu prowadzi do zatorów w żyłach i zwiększa ryzyko wystąpienia chorób serca. Najlepszym, więc sposobem na uniknięcie przyszłych problemów z sercem jest zmniejszenie cholesterolu poprzez zmiany nawyków żywieniowych poprzez zastosowanie diety niskiej w cholesterol i nasycone tłuszcze.

Najlepsza dieta antycholesterolowa

Najlepszą dietą na cholesterol jest dieta niska w nasycone tłuszcze i bogata w błonnik. Tłuszcze i cholesterol zazwyczaj pochodzą z mięsa, jajek, mleka itd., aby więc zmniejszyć poziom cholesterolu należy ograniczyć spożycie tłustych rzeczy. Najlepiej, aby spożycie tłuszczy nie przekraczało 30% spożytych dziennie kalorii.

Dieta cholesterolowa powinna także zawierać w sobie sterole roślinne. Można je znaleźć w niewielkich ilościach w niektórych warzywach, owocach, orzechach, nasionach.

Jedzenie, które spełnia te warunki to między innymi:

- otręby, owsianka: zawiera rozpuszczalny błonnik, który pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL. Inne produkty bogate w błonnik to: fasola, jabłka, gruszki, inne ziarna i inne warzywa i owoce.

- ryby: ryby zawierają kwasy omega 3, które mają właściwości obniżające cholesterol. Zmniejszają także ryzyko wystąpienia chorób serca.

- orzechy: włoskie i inne są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, pomagające w redukcji cholesterolu we krwi.

- oliwa z oliwek: zawiera zdrową dawkę antyutleniaczy, które nie tylko pomagają w usuwaniu wolnych rodników z organizmu, ale także obniżają poziom złego cholesterolu LDL pozostawiają w spokoju poziom dobrego cholesterolu HDL.

- owoce i warzywa: to oczywiście świetne źródło błonnika, który oczywiście obniża cholesterol. Dzieje się tak, ponieważ dzięki niemu nie trafia on do krwi, lecz jest wydalany z organizmu.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: 1/2 szklanki otrębów, 1 szklanka niskotłuszczowego mleka, 1 banan
Przekąska: jogurt naturalny, 1 jabłko
Obiad: 100g pieczonego łososia, 200g ryżu brązowego, 200g brokułów z 1 łyżką oliwy z oliwek. Sałatka przygotowana z sałaty, 100g pomidorów, 50g ogórka oraz sosu winegret.
Przekąska: 100g rodzynków lub orzechów włoskich.
Kolacja: Kanapka z warzywami - 2 kromki chleba pełnoziarnistego, 2 plasterki szynki, sałata i pomidor.

Podsumowanie

Zanim sięgniesz po dietę cholesterolową skonsultuj się koniecznie z dietetykiem. Poza dietą cholesterol można obniżyć zmieniając swoje nawyki jak palenie papierosów, alkohol itd. Codzienne ćwiczenia oraz picie przynajmniej 2l wody dziennie także nie zaszkodzą.