Dieta Abs

Dieta Abs skupia się na jedzeniu zdrowego jedzenia 6 razy dziennie. Celem diety jest pozbycie się tłuszczu z brzucha. Częstsze spożywanie posiłków spowoduje wzrost metabolizmu i nie pozwoli ci poczuć głodu. Plan diety zawiera w sobie ćwiczenia oraz jedzenie pokarmów bogatych w wartości odżywcze. Kluczem jest tutaj jedzenie 12 pokarmów nazywanych przez autora, Davida Zinczenko, produktami o dużej mocy.

Trening zawarty w planie tej diety zawiera w sobie zarówno ćwiczenia siłowe jak i kardio, czy też ćwiczenia brzucha przez kilka dni w tygodniu.

dieta abs


Większość diet zaleca spożywanie ostatniego posiłku w okolicach godziny 19 (4 godziny przed snem). Dieta Abs nie ma problemu z przekąską o godzinie 20 czy 21. Jedzenie dozwolone w diecie jest bogate w wartości odżywcze, białko, błonnik i nienasycone tłuszcze.

12 produktów żywieniowych diety Abs:

- Migdały i inne orzechy
- Fasola i innych roślin strączkowych
- Szpinak i inne zielone warzywa
- Nabiał
- Płatki owsiane
- Jaja
- Indyk i inne chude mięso
- Masło orzechowe
- Oliwa z oliwek (zawiera nienasycone tłuszcze)
- Pełnoziarniste (pieczywo i płatki)
- Serwatka
- Maliny i inne owoce.

Każdy posiłek powinien zawierać w sobie produkty z tej listy. Dozwolone jest spożywanie produktów spoza listy ale tylko raz w tygodniu.

Czego nie wolno jeść

Poza wyjątkiem tego jednego dnia kiedy możemy jeść co chcemy należy unikać jedzenia tłustego, smażonego czy też słodyczy. Nie wolno spożywać napojów alkoholowych w tym także piwa. Poza tym niedozwolone są także słodkie napoje gazowane, wysoko-tłuszczowe mleko czy nawet soki owocowe z zawartością cukru.

Przykładowy jadłospis (w nawiasie liczba użytych produktów z listy):

Śniadanie: Jajecznica po meksykańsku (5)
Obiad: Kurczak z salsą (4)
Kolacja: Pieczony kurczak, chleb pełnoziarnisty (3)
Przekąska: chleb z masłem orzechowym lub owoc, warzywo

Przykładowe pory posiłków:

8: śniadanie
10: przekąska
13: obiad
15: przekąska
18: kolacja
20: przekąska

Jakie ćwiczenia rekomenduje dieta Abs?

Płaski brzuch wymaga dobrej kombinacji ćwiczeń i diety. Podczas diety Abs należy zastosować 3 rodzaje treningu:
- trening siłowy: 3 razy w tygodniu. Trening całego ciała.
- ćwiczenia kardio: Pływanie, jazda na rowerze, bieganie, szybkie chodzenie - wybierz to co lubisz najbardziej. Trening należy wykonywać 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut. więcej o treningu kardio możesz poczytać tutaj: trening kardio.
- ćwiczenia mięśni brzucha: 2 razy w tygodniu. Zaleca się ich wykonywanie przed treningiem kardio a nie po.

Podsumowanie

Podstawy diety Abs są bardzo proste i jeśli zastosujesz je w codziennym życiu wraz z odpowiednim treningiem na pewno nie będziesz mieć problemów z utrzymanie prawidłowej wagi, płaskiego brzucha.

Kluczem do tego są następujące zasady:
- Jedz 6 razy dziennie
- Niech 12 pokarmów z listy diety będzie podstawą twojego żywienia
- Pij dużo wody
- Przestań liczyć kalorie, po prostu uważaj na to co i ile jesz.