Ćwiczenia z hula hop

Hula hop to nic innego jak plastikowe, gumowe koło, którego używa się do kręcenia wokół bioder. Ćwiczenia z hula hop polegają głównie na kręceniu kółkiem wokół bioder, tak aby nie spadło ono na ziemię.

Hula hop do treningu różnią się od tych stosowanych przez dzieci do zabawy, są cięższe i wolniej się rotują, przez co wymagają większego wysiłku. Są też oczywiście większe. Zanim zaczniesz ćwiczenia z hula hopem dobierz odpowiednio jego rozmiar do swoich wymiarów.

Zalety ćwiczeń z hula hop

- ćwiczenia te można wykonywać spokojnie w zaciszu domowym
- świetny sposób na rozgrzewkę przed cięższym treningiem
- mogą zastąpić trening aerobowy ponieważ bardzo szybko zwiększają puls serca i wymuszają wzmożoną pracę płuc
- obracając hula hop ćwiczymy okolice talii, brzuch, plecy, biodra i oczywiście nogi
- trening nie jest obciążający dla naszych stawów
- tego typu ćwiczenia poprawiają ogólną kondycję ciała, przepływ krwi, poziom energii i koordynację ruchową
- poprawiają siłę tułowia i elastyczność kręgosłupa

Ile można spalić kalorii?

Oczywiście dokładna ilość zależy od twoje wagi i od wagi hula hop. Oto szacunkowe dane.

Trening o niskiej intensywności może spalić 200 kalorii w ciągu 30 minut.
Trening intensywny może tych kalorii spalić nawet 400 w tym samym czasie.

Trening z hula hop

1. Ćwiczenie na talię

- stań z prawą nogą lekko wysuniętą do przodu i umieść hula hop nad biodrami.
- zacznij powoli kręcić kółkiem wokół talii.
- wraz z poruszającym się kołem staraj się przerzucać środek ciężkości pomiędzy nogami.
- staraj się nie poruszać biodrami, nie obracaj nimi.
- jeśli hula hop spadnie na podłogę nie poddawaj się, lecz spróbuj ponownie.

2. Ćwiczenie na ramiona

Ćwiczenie z hula hop może ci także pomóc w treningu ramion.

- wyciągnij prawe ramię i umieść koło na nim.
- zacznij powoli kręcić kółkiem dookoła ramienia.
- wykonuj niewielkie ruchy ramieniem, aby wprawić w ruch hula hop.
- powtórz to samo na drugim ramieniu.

3. Ćwiczenie na nogi

Podobnie do ramion można ćwiczyć nogi.

- połóż się na plecach na macie lub podłodze.
- umieść nogę pionowo do podłogi lub pod mniejszym kątem.
- umieść koło za kostką.
- utrzymuj balans ciała i zacznij kręcić kołem.
- kręć hula hopem przez 2 minuty na każdej nodze.

4. Ćwiczenie na biodra

- stań w rozkroku umieść hula hop na biodrach.
- zacznij kręcić kołem tak jakby było w pasie.
- kręć powoli biodrami i utrzymuj równomierny balans między obiema nogami.

To były przykłady ćwiczeń z hula hop, które można swobodnie wykonywać w domu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej przejrzyj nagrania wideo dostępne w sieci i ćwicz wzorując się na nich. Powodzenia.