Ćwiczenia ujędrniające

Są to głównie ćwiczenia skupiające się na poprawie sylwetki i jędrność ciała poprzez wzmocnienie mięśni.

Aqua aerobic

Aqua Aerobic to jak sama nazwa wskazuje połączenie aerobicu i pływania. Ten rodzaj ćwiczeń, wykonywanych w wodzie przy muzyce, debiutował pod koniec lat osiemdziesiątych w USA. Trening ten pochodzi od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie. Aqua aerobic jest wyjątkowo korzystny dla osób nie uprawiających czynnie sportu, osób z nadwagą, osób starszych i mających problemy ze schorzeniami układu kostno - stawowego.

Wynika to z faktu, że siła wyporu wody sprawia, że ciało człowieka staje się lżejsze. Dlatego łatwiej jest wykonywać ćwiczenia a na ciało działa ciśnienie hydrostatyczne, wywierające duży wpływ na ruchy klatki piersiowej i odciążające mięśnie potrzebne do utrzymania pionowej sylwetki oraz kręgosłup i stawy.

Aqua aerobic

Aqua aerobic powoduje, że nasze mięśnie, ścięgna i więzadła stają się bardziej elastyczne. Podnosi sprawność fizyczną, usuwa toksyny z organizmu, zwiększa jego wytrzymałość, poprawia kondycję ruchową i równowagę, powoduje zmniejszenie cellulitu, ujędrnienie i uelastycznienie skóry. Zwiększa także pojemność wyrzutową serca oraz wzmacznia mięśnie związane z oddychaniem. Poza tym wydzielana podczas zajęć endorfina wpływa korzystnie na samopoczucie likwidując napięcie i stres.

Aqua step

Aqua step to odmiana aerobiku wykorzystująca małe platformy zainstalowanych na dnie basenu, które obciążone są specjalnymi obciążnikami. Jest to świetna metoda dla osób o słabszej koordynacji ruchowej, lubiących stosunkowo powolne tempo muzyki.

Aqua step

Zastsowanie stepu powoduje, że trening jest bardziej urozmaicony i ciekawy. Na stepie wykonuje się pojedyncze kroki a następnie układy choreograficzne. Są to idealne ćwiczenia dla osób chcących kształtować i ujędrniać ciało czy poprawiać swoją wydolność.

Step wodny to doskonały trening wydolnościowy, angażujący głównie mięśnie pośladkowe i mięśnie ud. Właśnie dlatego jest to idealna metoda do modelowania bioder oraz pośladków. Duża ilości kombinacji ruchów jaką można wykonać na stepie powoduje, że jest to wyjątkowo atrakcyjny i urozmaicony trening.

Wiadomo, że ciało w wodzie waży dużo mniej, jest dzięki temu dużo lżejsze i sprawniejsze. Właśnie z tego powodu ćwiczenia na "wodnym" stepie są bezpieczne i skuteczne, bo nie powodują przeciążenia stawów. Woda także stawia spory opór i dlatego trening może być równie intensywny jak podczas wyciskających pot ćwiczeń na siłowni. Pocimy się znacznie mniej niż na siłowni a możemy dostać podobny wycisk.


Pilates

Pilates jest obecnie jedną z bardziej popularnych form treningu, głównie dlatego, że daje dobre wyniki bez przeciążania organizmu występującego w przypadku typowych ćwiczeń. Pilates polega na różnorodnych ćwiczeniach, które rozciągają, wzmacniają i ujędrniają różne części ciała. Dzięki wprowadzeniu elementów jogi do treningu ćwiczenia Pilates pozwalają na zrelaksowanie się.

Ćwiczenia Pilates są łagodne, progresywne i wykonywane powoli przy zachowaniu odpowiedniej sylwetki. Pilates może być wykonywany zarówno bez jak i z odpowiednim wyposażeniem dla tego typu ćwiczeń.

Aqua step

Korzyści: - Regularne treningi Pilates skutecznie rozwiązują powtarzających się bólów pleców. - wzmocnienie mieśni brzucha i wyszczuplenie talii - jest skuteczne przy rehabilitacji z róznego rodzaju kontuzji - najważniejszą korzyścią jest poprawiona sylwetka, balans ciała i koordynacja. - zwiększona pojemność płuc poprzez głębokie oddychanie podczas ćwiczeń. Więcej o Pilates