Ćwiczenia na boczki w domu

Jeśli myślisz, że najlepszym ćwiczeniem na boczki będą ćwiczenia skupiające się na okolicach brzucha to się mylisz. Nie da się tak po prostu pozbyć nadmiaru tkanki tłuszczowej z konkretnego miejsca. Najlepsze na spalanie tłuszczu są ćwiczenia kardio (aerobowe). Wpływają one pozytywnie na metabolizm dzięki czemu możemy w sposób naturalny spalać więcej kalorii w ciągu dnia. Ćwiczeniami skupiającymi się na mięśniach brzucha można jedynie wzmocnić mięśnie i spowodować, że będą lepiej wyglądały, będą lepiej wyrzeźbione.

Ćwiczenia kardio nie tylko pozwalają na spalenie tłuszczu ale także wzmacniają mięśnie brzuch w tym także potoczne boczki czyli mięśnie skośne brzucha. Mięśnie brzucha odgrywają dużą rolę podczas bieganie czy chodzenia gdyż wspierają one pionową postawę ciała. Także w trakcie chodzenia, biegania, jazdy na rowerze twoje mięśnie brzucha cały czas pracują. O ćwiczeniach kardio możesz poczytać więcej tu: ćwiczenia kardio.

Jakie są więc ćwiczenia na wzmocnienie skośnych mięśni brzucha czyli tzw. boczków?

Ćwiczenie na boczki

Będziesz potrzebować dwóch małych ciężarków.

1. Stań w lekkim rozkroku.
2. Zegnij ręce i trzymaj ciężarki blisko ciała na wysokości klatki piersiowej.
3. Następnie wygnij się maksymalnie w prawą stronę wyciągając w tą stronę prawą rękę, lewa ręka pozostaje w spoczynku. Trzymaj dolną część ciała równo. Przytrzymaj ciało w maksymalnym wychyleniu przez 1 sekundę a następnie wróć do pozycji startowej.
4. Zrób to samo w drugą stronę.

Wykonaj 2-3 serie po 15-20 powtórzeń.

Skręcone brzuszki

Ćwiczenie zbliżone do brzuszków z tym, że w momencie podnoszenia się należy skręcić ciało i dotknąć łokciem przeciwnego kolana.

1. Połóż się na podłodze.
2. Zegnij lewe kolano, drugą nogę zegnij tak aby stopa dotykała lewego kolana. 3. Następnie trzymając ręce za głową podnieś ciało tak aby dolna część pleców stale dotykała podłoża.
4. W momencie podnoszenie skręć ciało w kierunku prawego kolana tak aby twój lewy łokieć go dotknął.
5. Wykonaj tak 10 powtórzeń następnie zmień stronę.

Zrób 3 serie po 10 powtórzeń na każdy bok.

Skręcanie na leżąco

1. Połóż się na plecach, ręce wyciągnięte w bok, dłonie skierowane w dół.
2. Podnieś nogi do góry z lekko z giętymi kolanami. Twoje nogi powinny niemal tworzyć kąt prosty z twoim ciałem.
3. Obniż swoje nogi w lewo tak aby zewnętrzne udo dotknęło podłogi. Górna część ciał pozostaje sztywna.
4. Następnie podnieś nogi do góry i obniż ze z powrotem na dół ale po prawej stronie.

Wykonaj ćwiczenie 3 razy po 25 powtórzeń.

Najważniejsza rzecz

Ćwiczenia poprawią twój metabolizm oraz wzmocnią twoje mięśnie brzucha ale jeśli będziesz dalej źle się odżywiać nie możesz oczekiwać rezultatów. Boczki wskazują na to, że nie odżywiasz się prawidłowo. Ich powstawanie oznacza, że przyjmujesz więcej kalorii niż jesteś w stanie przetworzyć, przez co ich nadmiar odkłada się w postaci tłuszczu. U wielu kobiet boczki są właśnie miejscem bardzo popularnym jeśli chodzi o odkładania się nadmiarowych kalorii.